Стандард 3. Циљеви студијског програма

Студијски програм има јасно дефинисане циљеве.

Опис (највише 500 речи):

Циљ мастер студијског програма Електротехничко и рачунарско инжењерство, са модулима Индустријска електроенергeтика, Електроенергетски системи, Рачунарско инжењерство и Даљинско управљање, јесте образовање високо компетентних мастер инжењера електротехнике и рачунарског инжењерства, који поседују сва неопходна знања и интелектуалне вештине у мултидисциплинарном контексту, при решавању захтевнијих проблема за рад у привреди, као и за наставак школовања на специјалистичким и докторским студијама. Овај ниво студија подразумева уже стручну специјализацију, која се стиче избором скупа предмета из ширег изборног подручја. Одшколовани мастер нжењери биће оспособљени за развој и пројектовање сложених система у овој области. То, поред осталог, укључује и развој креативних способности разматрања проблема и способност критичког мишљења, развијање способности за тимски рад и овладавање специфичним практичним вештинама потребним за успешно обављање будуће професије.

Један од специфичних циљева, који је у складу са циљевима образовања стручњака на Факултету техничких наука, јесте развијање свести о потреби перманентног образовања и напредовања у својој области. Једино се на тај начин може остати на потребном стручном и интелектуалном нивоу који одговара развоју науке и технологије у свету. Циљ студијског програма такође је и образовање стручњака способних за брзо уклапање у тимски рад, руковођење истраживачким и развојним тимовима, као и развој способности за презентовање (у усменој и писаној форми) свог рада и резултата стручној и широј јавности (кроз научне и стручне радове).

Похађањем једног од четири предложена студијска модула неки од најважнијих општих циљева за које студент треба да се оспособи у својој области су:

§ разматрање, разумевање, формулисање и презентовање и решавање техничко-технолошких проблема из праксе;

§ анализа проблема, синтеза и предлог могућих (оптималних) решења;

§ адекватно (писмено и вербално) извештавање о предложеном решењу, идеји или иновацији, користећи адекватну техничку терминологију;

§ тимски истраживачки рад;

У оквиру напред наведених општих циљева, дефинишу се и специфични циљеви за поједине модуле:

§ Мастер инжењери на студијском модулу Индустријска електроенергетика треба да се оспособе за рад на специфичним проблемима у областима употребе електричне енергије у индустрији: пројектовању регулисаног електромоторног погона, пројектовању вишемоторних погона, специјалним електричним инсталацијама и др.

§ Мастер инжењери на студијском модулу Електроенергетски системи треба да се оспособе за рад на софистицираним проблемима у областима производње, преноса и дистрибуције електричне енергије: обухватање примене технолошких новина у планирању и експлоатацији ЕЕС-а, интеграција дистрибуираних извора у систем, примена нових концепата одржавања ВН-опреме, коришћење уређаја енергетске електронике и информационих технологија у активним дистрибутивним мрежама

§ Мастер инжењери на студијском модулу Рачунарско инжењерство треба да се оспособе за практичан рад и решавање сложених проблема у области пројектовања и реализације рачунара и рачунарски базираних уређаја. Кроз широк избор предмета студентима је омогућено да се усмеравају према сопственом интересовању и будућој пракси. Такође, студентима се на овом нивоу школовања омогућава да довољно широко стекну знања и из сродних области електротехнике, чиме добијају мултидисциплинарна знања.

§ Мастер инжењери на студијском модулу Даљинско управљање треба да потврде и унапреде знања и способности са основних студија из области управљања системима и процесима. Овим студијским програмом се образују студенти за различите послове у савременим системима управљања и надзора, као што су: техничко вођење система за даљински надзор процеса, пројектант система за даљинско управљање процесима, техничко вођење система даљинског управљања. На нашим просторима постоји повећана потреба за инжењерима са специјализованим знањима и вештинама које се стичу на овом модулу. Потреба за оваквим образовним профилом евидентна је, на пример, у развоју и даљинском надзору и управљању електроенергетских система; комуналних система (системи даљинског грејања, водоводни системи, јавна расвета); саобраћајних система; модерних електронских система у здравственим установама; индустријских постројења

Специфичан циљ студијског програма јесте да мастер инжењери поседују широк обим знања из области електроенергетике на прва два модула, односно рачунарског инжењерства на друга два модула, као и електротехнике и других дисциплина уопште, како би били професионално компетентни за праћење брзог техничко-технолошког развоја у свету у својој области.

Евиденција:

Публикација установе (у штампаном или електронском облику, сајт институције) Прилог 1.1

www.ftn.kg.ac.rs