Стандард 4: Компетенције дипломираних студената

Савладавањем студијског програма студент стиче опште и предметно-специфичне способности које су у функцији квалитетног обављања стручне, научне и уметничке делатности.

Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената (највише 200 речи):

Опис исхода учења (највише 200 речи):

Студијски програм је конципиран тако да његовим савладавањем студент стиче опште и предметно-специфичне компетенције:

4.1 Студент стиче опште способности за:

· Интеграцију знања и критичког мишљења при решавању сложених проблема.

· Стручно и научно утемељене анализе проблема, синтезе решења, предвиђање понашања усвојеног решења у експлоатацији, са јасном представом шта су предности и недостаци усвојеног решења.

· Вођење делова развоја, пројектовања, конструисања и експлоатације сложених система.

· Интензивно коришћење информационо-комуникационих и других технологија.

· Стално унапређење знања и праћење развоја светске технологије, кроз самостално праћење стручне литературе.

· Решавања проблема у новом (сличном, непознатом) окружењу, унутар уже научне области.

4.2а Предметно-специфичне способности на модулу Индустријска електроенергетика су:

· Детаљно познавање и разумевање области употребе електричне енергије у индустрији.

· Могућност решавања сложенијих проблема пројектовања, уградње и испитивање електро опреме у индустрији.

· Способност пројектовања и испитивања специјалних електричних инсталација (зградама и погонима).

· Оспособљеност за пројектовање и одржавање регулисаних и вишемоторних погона.

· Способност анализирања и презентације добијених резултата моделовања, пројектовања, конструисања и испитивања електро опреме и система области индустријске електроенергетике.

4.2б Предметно-специфичне способности на модулу Електроенергетски системи су:

· Темељно познавање и разумевање широке класе проблема у ужој научној области.

· Оспособљеност за учешће у развоју, пројектовању, конструисању и примени сложених електроенергетских система, или њихових делова.

· Самостално креирање и извођење експеримената и мерења. Способност коришћења модерне истраживачке и рачунарске опреме, статистичке и друге обраде добијених резултата.

· Утврђивање стања ВН-опреме датог типа и дефинисања потребних мера и активности да би се стање опреме довело на жељени ниво

· Способност уочавања потребе и могућности примене нових технолошких решења, на основу резултата техно-економских анализа

· Способност уочавања проблема и њиховог решавања када је у питању „прелазак“ са пасивне на активну дистрибутивну мрежу (сагледавање тренутног стања, дефинисање потреба и услова за реконфигурацију, утврђивање параметара нове мреже и принципа експлоатације)

4.2в Предметно-специфичне способности на модулу Рачунарско инжењерство су:

· Коришћење техника, вештина и савремених софтверских алата у инжењерској пракси.

· Темељно познавање и разумевање широке класе проблема у ужој научној области рачунарског инжењерства.

· Оспособљеност за пројектовање, реализацију и примену рачунара и рачунарски базираних уређаја.

· Способност за развој, пројектовање конструисање и примену компоненти, система и процеса на основу задатих техничких спецификација.

· Оспособљеност за имплементацију и коришћење модерних инжењерских средстава и техника (укључујући нове компјутерске технологије) у разним областима електротехнике.

4.2в Предметно-специфичне способности на модулу Даљинско управљање су:

· систем сложених теоријских знања о процесима и технолошким системима управљања;

· оспособљеност за селекцију, примену, истраживање, евалуацију, иновирање и развој савремених метода  даљинског управљања и надзора система и процеса;

· специјализована знања и вештине из посебних области везаних за даљинско управљање: рачунарске технике, напредних техника за дигиталну обраду сигнала, Интернет и савремених комуникационих технологија, савремених интелигентних сензорских система и инструментације, интеракције човек-рачунар, програмирање PLC-а;

· оспособљеност да користи сложене теорије у интерпретацији и да демонстрира практична знања и примењује их у техничком вођењу система за даљински надзор процеса, пројектовању система за даљинско управљање процесима, техничком вођењу система даљинског управљања, креирању специјализованих обука и курсева за запослене у области даљинског надзора и управљања, пројектовању и администрирању комуникационих мрежа.

Савладавањем овог модула студијског програма студент је :

· оспособљен да развија критичко разумевање кључних концепата теорије даљинског управљања

· оспособљен да развија практичне вештине у пројектовању, имплементацији и одржавању процеса и система даљинског управљања

· снабдевен практичним знањима о низу апликација и окружења за даљинску аквизицију, мониторинг и управљање

· оспособљен да ради на системима даљинског управљања и да развија такве системе

· оспособљен да развија сопствене иновативне и креативне апликације за ефективну имплементацију нових решења проблема даљинског управљања

· снабдевен посебним знањима и вештинама из интелигентних сензора, аквизиције података, напредних техника обраде сигнала, савремених комуникационих система, пројектовања корисничких интерфејса за апликације даљинског управљања, симулација и моделовања система и процеса, програмирања PLC-а

· снабдевен знањима и вештинама за колаборативни групни рад на пројектима даљинског управљања

· снабдевен знањима и вештинама за планирање, прикупљање и обраду података и креирање извештаја

Евиденција :

Додатак дипломе – Прилог 4.1. a Модул 1 ЕЕС

Додатак дипломе – Прилог 4.1. b Модул 2 ИЕЕ

Додатак дипломе – Прилог 4.1. c Модул 3 РИ

Додатак дипломе – Прилог 4.1. d Модул 4 ДУ