TIO2014 Konferencija
Fakultet tehničkih nauka u Čačku
30 – 31. maj 2014.

Početna strana
Poziv za radove
Program simpozijuma
Organizatori
O simpozijumu
Nerela
Radovi
Kontakt
Kontakt

S A D R Ž A J

 

UVODNI REFERATI

 

 

P1

Dragan Golubović
Redefinisanje obrazovanja iz tehnike i informatike u Srbiji

P2

Aleksandra Grujić-Jankuloski, Snežana Dragićević
Program i obrazovni standardi predmeta tehničko i informatičko obrazovanje

P3

Radojka Krneta, Đorđe Damnjanović, Marjan Milošević
Izgradnja mreže udaljenih laboratorija za jačanje saradnje univerziteta i srednjih stručnih škola

 

 

I

IZAZOVI TEHNIČKOG I INFORMATIČKOG OBRAZOVANJA: OD VRTIĆA DO UNIVERZITETA

 

 

1.1.

Jasna Stojanović
Izučavanje geografskih informacionih sistema u oblastima tehnike i informatike

1.2.

Srđan Pelkić, Radivojka Vučinić
Primjena CAD/CAM sistema u tehničkom obrazovanju

1.3.

Milan Sanader, Gordana Sanader
Projektna nastava tehničkog i informatičkog obrazovanja

1.4.

Dragana Smiljanić
Uloga nastavnog predmeta „Tehničko i informatičko obrazovanje“ za razvoj profesionalne orijentacije učenika

1.5.

Маrijana Bačanin, Miljana Kostić
Izrada prezentacije od ideje do realizacije

1.6.

Goran Manojlović
Školska radionica u nastavi tehničkog i informatičkog obrazovanja

1.7.

Natalija Diković
Primena Mudla u nastavi tehničkog i informatičkog obrazovanja

1.8.

Dragan Golubović, Aleksandar Marjanović
Primena obrazovnog softvera „Mašine i mehanizmi“ u nastavi TIO

1.9.

Aleksandar Marjanović
Eksperimentalni rezultati primene obrazovnog softvera „Mašine i mehanizmi“ u nastavi TIO

1.10.

Jelena Stamatović
Podrška nastavnicima tehničkog i informatičkog obrazovanja u radu sa učenicima sa disleksijom

1.11.

Goran Ivković
Metodičko uputstvo za primenu mape uma u nastavi tehničkog i informatičkog obrazovanja

1.12.

Milena Maric, Milena Jeretin
Uticaj kolaborativnog učenja na postignuća učenika iz oblasti trigonometrije

1.13.

Nataša Vuković
Video lekcije – didaktički i tehničko-tehnološki aspekt

1.14.

Darko Nešković, Marija Nešković, Snežana Mitrović
Vatrogastvo za decu

1.15.

Tatjana Bajić, Marija Lukić
Edukativne multimedijalne prezentacije za decu predškolskog uzrasta

 

 

II

OBRAZOVANJE INŽENJERA

 

 

2.1.

Dragana Bjekić, Milena Stanisavljević, Miroslav Bjekić
Timska kompetentnost specijalizovanih timova u oblasti energetske efikasnosti EMP

2.2.

Milena Stanisavljević
Status ekonomskih predmeta u obrazovanju inženjera

2.3.

Branko Babić, Nataša Subić
Organizovanje predmeta Kompjuterska animacija i 3D modelovanje u visokom obrazovanju

2.4.

Danijela Živojinović, Siniša G. Minić, Miloš Vorkapić
Analiza rezultata NASGRO i Abaqus programa na primeru zatezanja tankozidne ploče

2.5.

Miloš Božić, Miroslav Bjekić, Marko Rosić
Koncept džepne laboratorije primer uravljanja motorom jednosmerne struje

2.6.

Đorđe Damnjanović, Radojka Krneta, Aleksandar Peulić
Laboratorijska mikrokontrolerska okruženja za učenje akvizicionih sistema

2.7.

Aleksandar Lazić,  Marko Rosić, Miloš Božić
Grafički korisnički interfejs za poređenje karakteristika direktne kontrole momenta asinhrone mašine sa diskretnim i kontinualnim naponskim vektorima

2.8.

Marko Šućurović, Momčilo Vujičić, Đorđe Kolarević
Primena programa RELUX u nastavi električnog osvetljenja

2.9.

Milan Vesković, Milan Plazinić, Ana Plazinić
Primena programskog paketa PSPICE u realizaciji nastave iz oblasti teorije električnih kola

2.10.

Stojan Savković, Milosav Šekarić, Vojislav Vujičić, Aleksandar Petrović, Petar Marić, Ivan Milićević
Modeliranje i simulacija kretanja kulisnog mehanizma rendisaljke pomoću softvera Matlab i SolidWorks

2.11.

Lidija Palurović, Lena Tica, Ana Radović Firat
Teaching technical English: difficulties and solutions revisited

2.12.

Ana Radović Firat, Lena Tica, Lidija Palurović
Application of Berlitz method in teaching technical English

2.13.

Sanja Marković, Jelena Rajović, Nenad Marković
Strateški elementi kvaliteta obrazovanja na visokoškolskim ustanovama

2.14.

Duško Tešanović, Ilija Ćosić, Alempije Veljović, Lidija Paunović
Elementi obrazovne funkcije u reinženjeringu  proizvodnih  procesa na primeru proizvodnje monoblok točkova

2.15.

Mladen Janjić, Vera Lazarević
Kovarijansa i korelacija srednjoškolskog uspeha i pokazanih rezultata na prijemnom ispitu

 

 

III

INFORMACIONЕ I OBRAZOVNЕ TEHNOLOGIJЕ

 

 

3.1.

Živadin Micić, Nebojša Stanković, Marija Blagojević
Trendovi inoviranja znanja u standardizovanim podoblastima primena IT

3.2.

Milica Andevski, Jasmina Arsenijević
Dimenzije i struktura obrazovanja za medije

3.3.

Siniša Minić, Dragan kreculj, Miloš Vorkapić
Edukativni aspekti koncepta računarstvo u oblaku

3.4.

Jezdimir - Luka Obadović  
Informaciona pismenost u zdravstvu orjentisana na IKT sa akcentom na proces doživotnog učenja

3.5.

Željko Eremić
Baze pitanja Android aplikacije za podršku pripreme prijemnog ispita

3.6.

Marjan Milošević, Danijela Milošević
Praćenje kao element bezbednosne arhitekture sistema za e-učenje

3.7.

Miloš Papić, Nebojša Stanković, Vladan Paunović
Komparativna analiza studentskih procena predmeta iz oblasti informacionih tehnologija

3.8.

Ilhan Ibryam, Zhivka Ilieva, Petranka Ruseva
Acquisition of notions in English and information technology by means of Microsoft access and Microsoft visual C++

3.9.

Zoran Mitrašinović, Slavica Dimitrijević
Intеrnеt – izvоr infоrmаciја u оbrаzоvаnju

3.10.

Mile Penkov
Digitalni izvori u biblioteci osnovne škole

3.11.

Irena Paleček Radmanović
Korišćenje IKT u sekciji za ilustraciju i grafičko oblikovanje

3.12.

Aleksandra Topalović
Primena PowerPoint programa u razrednoj nastavi matematike

3.13.

Zoran Vučetić, Borislav Odadžić, Danijela Mitov, Miloš Pešović, Jasmin Biberović  
J2ME aplikacija u nastavi programiranja

3.14.

Kristina Krstić
Rad nastavnika u novom IT okruženju

3.15.

Jasmina Živković, Miloš Janković, Miroljub Cvetković
Improvizacija u dečjem muzičkom stvaralaštvu i informaciono-komunikacione tehnologije

 

 

IV

ELEKTRONSKO UČENJE

 

 

4.1.

Jasna Adamov, Stanislava Olić, Stanislava Tošanović, Branislav Banić
Zavisnost učeničkog postignuća od načina prezentovanja nastavnih sadržaja u nastavi hemije

4.2.

Samira Mujkić, Samra Mujačić, Muhdin Mujačić, Dinko Demirović
Primjena Web konferencijskih sistema u izvođenju studija inženjerske informatike

4.3.

Slobodan Aleksandrov, Zoran Jovanović, Dragan Šešlija, Radica Aleksandrov
Analiza primene WEB laboratorije u nastavi mehatronike

4.4.

Olivera Janković
Primjer primjene okruženja za učenje u kontekstu interesantnijeg načina usvajanja znanja

4.5.

Momčilo Ranđelović, Janev Angel, Danijela Milošević, Alempije Veljović
Predlozi za prevazilaženje motivacionih problema učenika u on-line okruženju

4.6.

Marija Radojičić, Slaviša Radović, Miroslav Marić
Inovativni pristup nastavi matematike primenom elektronskih materijala za učenje

4.7.

Slaviša Radović, Jovana Jezdimirović, Miroslav Marić
Interaktivna zbirka zadataka iz matematike za više razrede osnovne skole - eZbirka

4.8.

Svetlana Vasileva, Iliana Paneva, Gergana Nikolova
An approach to design and realization of electronic textbooks

4.9.

Ivan Milićević, Jelena Lajšić
Konstruisanje niskobudžetne interaktivne table i njena primena u nastavi TIO

4.10.

Snezana Stavreva Veselinovska
Use the interactive whiteboard in teaching biology

4.11.

Vesna Lazić
Dečje igre u kompjuterskoj kulturi

4.12.

Veljko Aleksić, Mirjana Ivanović
Uticaj računarskih igara na socijalne veštine učenika

4.13.

Vesna Marković, Veljko Aleksić, Željko M. Papić
Učenje vokabulara engleskog jezika pomoću obrazovnih računarskih igara

4.14.

Vojislav Ilić, Vladimir Nedić
Digitalno doba i tradicionalni likovni mediji u nastavi likovne kulture

4.15.

Andrijana Šikl-Erski, Ana Novković, Predrag Spasojević
Elektronsko učenje u razrednoj nastavi: mogućnosti i resursi

 

 

V

OBRAZOVANJE NASTAVNIKA I DOŽIVOTNO UČENJE U NOVOM OKRUŽENJU

 

 

5.1.

Živka Krnjaja
Digitalne tehnologije u istraživanjima praktičara

5.2.

Lidija Zlatić, Snežana Marinković, Milica Vučetić
Značaj podrške nastavnicima u periodu pripravništva u kontekstu doživotnog učenja

5.3.

Dragana Pavlović Breneselović
Kompetencije vaspitača za koriščenje IKT u predškolskom programu: više od veštine

5.4.

Svetlana Obradović, Milica Vučetić
IKT u inkluzivnom obrazovanju

5.5.

Biljana Kuzmanović
Specifičnosti proveravanja i ocenjivanja postignuća učenika sa disleksijom

5.6.

Alpar Lošonc, Andrea Ivanišević
U kojoj meri menja ekološko znanje smisao znanja i obrazovanja?

5.7.

Nataša Starčević, Vanja Škrbić
Doživotno učenje u funkciji demokratizacije obrazovanja

5.8.

Mira Jovanović
Redefinisanje uloge pedagoga i njegov profesionalni razvoj

5.9.

Marina Pavlović, Nataša Turuntaš
Primer baze podataka stručnog usavršavanja nastavnika

5.10.

Goran Bilandžija
Prevencija devijantnog ponašanja adolescenata

5.11.

Dragana K. Markušev
Analiza efikasnosti različitih alata za profesionalni razvoj nastavnika

5.12.

Čedomir  S. Ivanović
Negativno elektomagnetno pulsirajuće zračenje  kao novi bezbednosni rizik po mlade i značaj razvoja njihove bezbednosne kulture

5.13.

Vladimir Radovanović, Gordana Rendulić
Znanje - put ekonomskog razvoja

5.14.

Miloratka Simeunović
Unapređenje stručnog usavršavanje nastavnika srednje stručne škole

5.15.

Dragica Stanković
Profesionalno usavršavanje vaspitača i internet tehnologije

 


Fakultet tehničkih nauka u Čačku 30 – 31. maj 2014.